lørdag 2. mai 2009

Verdens snilleste hest, verdens roligste vesen, min araber Felicia! Hun fortjener sin egen plass på world wide web'n hun også! Å være heste-eier har vært den store drømmen hele mitt liv. Når den for to år siden endelig gikk i oppfyllelse, var det helt uvirkelig. Jeg må fremdeles stoppe opp innimellom, stryke henne litt forsiktig over neseryggen og si til meg selv; "min hest!!" Og hvilken hest! Jeg fikk langt mer enn hva jeg trodde jeg skulle få. En fantastisk personlighet, og den stødigste hesten jeg noen gang har vært i kontakt med. Hun skvetter aldri og lar seg aldri vippe av pinnen. Hun er en voksen dame med masse livserfaring og selvtillitt. Kjempedeilig! Men ingen kan være perfekte, den store skrekken for denne frøkna her er; VANN! Du kommer ikke i nærheten av henne med en vannslange, og prøver du deg med en sprayflaske er du heldig om du får til to sprut før hun er vekk. Og det hører jo med til historien at denne hvite prinsessa eeeeelsker å rulle seg, i gjørme, gjerne hver dag....!
Felicia har hatt litt trøbble med frambeina sine, både hovledd og kodeledd har vært behandla. Derfor egner hun seg ikke til sprang, selv om hun elsker det. Siden det er dressur jeg er mest interessert i, så gjør ikke det meg noen ting. Vi trener jevnt og trutt på ridebanen, og har startet en LC med meget godt resultat. Andre plass med 63,75%. Kjempestolt!!! Vi håper å kunne starte en LB om ikke alt for lenge, og så får vi se om vi noen gang kommer oss så høyt som til LA. Felicia er jo allerede en voksen dame på 16år, så man kan vel ikke forvente at hun skal holde ut som dressurhest i all evighet. Men vi koser oss stort når vi får gå på tur i skog og mark også, så får vi bare håpe hun har lyst til å være en del av mitt liv i mange år framover. Den eldste heste på stallen, som forøvrig er 3/4 araber, fyller 30 år i år, så det går an!
Foto; Linn Mari Sørgård

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar